שאלות ותשובות
איך זה עובד
השיחה הטלפונית המקדימה נועדה בכדי לערוך היכרות הדדית. בשיחה זו אתם תציגו בפנינו את הצרכים והקשיים שלכם, ואנו נספר לכם מהו השרות שתוכלו לקבל ומהי שיטת העבודה.
לאחר שיחת הטלפון, נתאם פגישת הכרות עם בני המשפחה והמטופל עצמו.
מטרות הפגישה:
היא לשמוע , להקשיב ולהבין מה הם הצרכים , הרצונות של המטופל עצמו ומה נכון עבורו.
להתמודד עם התנגדויות מצד המטופל.
ליצור רושם ראשוני חיובי בכדי לזכות לפגישה נוספת עם המטופל.
לאחר פגישת ההיכרות והבנת מכלול הצרכים של המטופל, בוחרים עבורכם את המלווה החברתי המתאים לכם.
זהו מלווה חברתי אישי שיגיע למפגשים קבועים בבית המטופל. בהתחלה ישנו תהליך ההתקרבות שמטרתו לייצור מערכת יחסי אימון ולהכיר את המטופל לעומק. שלב זה מאופיין בהרבה הקשבה, הכלה ניסיון לייצר שיח ולעודד את המטופל להביע את עצמו ואת רצונותיו. לאט לאט ועם הרבה סבלנות, מתגבשת תוכנית שמטרה לצקת תוכן ועניין במפגשים.
באלו אזורים אתם פועלים?
החברה שלנו יושבת באלפי מנשה (ליד כפר סבא) ופועלת באזור השרון והמרכז.
מה הם שעות הפעילות?
באיזה תדירות מתקיימים המפגשים עם המטופל?
מי הם צוות המלווים החברתיים של ' יד ביד'
מה תפקדו של המלווה החברתי
אנו שואפים לספק לאדם תמיכה רגשית באמצעות הקשבה, שיחה וחברה להפגת הבדידות. מלווה חברתי הוא כמו איש משפחה מסור ודואג כשהוריכם מתקשים לצאת מהבית להליכה או לטיול קצר בשל מחלה או מגבלה גופנית. הוא שם תומך, מעודד ולא מוותר. גורם להם להחזיר את האימון בעצמם וביכולתם.
למי השירות מתאים?
השירות מתאים לבן משפחה מטפל, אותו אדם התומך פיזית, רגשית, רוחנית, כספית ולוגיסטית וללא תשלום, בבן משפחה או חבר, המתמודד עם מחלה, זקנה או מוגבלות.
"הבת של ..., בת הזוג של.... אבא של... " כל מי שמוצא עצמו מטפל, מלווה, מסייע ועוזר לאדם היקר לו ועושה זאת באהבה ובמסירות.
חשוב להכיר בכך, שיש לכם תפקיד חדש בחיים, שנכנסתם אליו, כנראה, ללא הכנה מוקדמת, ידע או כלים מספקים. לתפקיד הזה השפעה רבה על כל תחומי חייכם. חשוב להיעזר ולקבל תמיכה והכוונה, למענכם ולמען האדם היקר לך.